Na zvyšující se nároky na výkon sociální práce v posledních letech zareagovali i sociální pracovníci působící ve vězeňské službě, pro jejíž tabulková místa je předepsané pouze vysokoškolské vzdělání v sociální práci, minimálně bakalářské, tedy splnění odborné kvalifikace dle §110 Zákona o soc. službách. Je třeba se umět vyznat ve velkém množství předpisů a v práci, která je specifická pro různé skupiny odsouzených. Tyto skupiny jsou diferencované podle problematiky do specializovaných oddílů: pro mladistvé, duševně nemocné, osoby s mentálním postižením, osoby s poruchami chování a s poruchami osobnosti způsobenými užíváním návykových a psychotropních látek, osoby trvale pracovně nezařaditelné, ať již z důvodu věku nebo špatného zdravotního stavu, alkoholiky a patologické hráče, osoby s uloženým ochranným sexuologickým léčením, matky s dětmi či bývalé příslušníky bezpečnostních sborů a konečně pro osoby s vysokou mírou nebezpečnosti pro společnost, umístěné v detenčních ústavech, kdy jejich duševní stav dočasně nebo trvale způsobuje, že se dopouštějí závažné trestné činnosti.
Pozvánka na odborný seminář realizovaný v rámci projektu „Systémová podpora profesionálního výkonu sociální práce II“, který se koná 29.11.2018 v Českých Budějovicích.
Asociace občanských poraden si Vás pozvat na seminář s názvem "Problematika prevence předlužení z pohledu AOP", který se uskuteční 14. listopadu 2018 od 10:00 na Krajském úřadě Libereckého kraje- 3. patro – multimediální sál č. 2 (vchod z budovy C).
Ministerstvo práce a sociálních věcí Vás zve na Kurz mediálních dovedností realizovaný v rámci projektu „Systémová podpora profesionálního výkonu sociální práce II“.
V rámci projektu „Systémová podpora profesionálního výkonu sociální práce II“ byl vytvořen systém ocenění Ministerstva práce a sociálních věcí určený sociálním pracovníkům a sociálním pracovnicím, kteří se zasloužili o rozvoj či dobré jméno sociální práce v České republice. A nyní máte jedinou možnost zaslat nominaci!
Mgr. Martin Plášek
Úvod Tento článek se zabývá problematikou vymezení rizik a protektivních faktorů při práci kurátora s dětmi užívajícími návykové látky. V první kapitole stručně definuji kurátora1 a jeho klienty. V druhé části popisuji vymezení rizik a ochranných faktorů jakožto součást procesu strukturovaného vyhodnocení situace dítěte a rodiny. V závěrečné části se snažím v konkrétní kazuistice ukázat jaké konkrétní kroky, metody a nástroje mohou posloužit k určení rizik a ochranných faktorů, které následně poslouží jako východisko pro stanovení kvalitního individuálního plánu ochrany dítěte (dále jen „IPOD“).