Hlavními cíli digitalizace terénních služeb sociální péče potom jsou:
1)    maximální efektivita služby – zlevnění služby při zachování či zvýšení kvality
•    snížení administrativní zátěže a snížení provozních nákladů sociálních služeb,
•    digitalizace provozu služby – (on line) elektronické denní záznamy o průběhu služby, elektronické plánování a hodnocení služby s maximálním zapojením uživatele a jeho blízkých osob, plánování práce pracovníků přímé péče a její průběžné sledování (GPS), zlepšení týmové práce prostřednictvím efektivního a bezpečného předávání informací o uživateli a průběhu služby atd..
•    digitalizace postupů poskytování služby – srozumitelně (audiovizuální zpracování) prezentované pracovní postupy a metodiky (např. postupy konkrétních úkonů) včetně zvládání krizových situací (např. první pomoc)
•    vybudování efektivnějších komunikačních kanálů směrem dalším aktérům – praktickým a odborným lékařům, sociálním pracovníkům obcí, úřadu práce atd.
2)    zvýšení dostupnosti služby – rozvoj sítě služeb na celé území ČR
•    zlevněním a zatraktivněním služby bude možné lépe zapojit obce do plánování služeb a následné realizace plánů včetně účelného spolufinancování
•    zlevnění služby pro samotné uživatele
3)    propojení segmentu sociálních a zdravotních služeb v domácí péči
•    lepší a bezpečné předávání informací mezi oběma segmenty
•    optimalizace péče u uživatele v domácnosti
4)    podpora principu sdílené péče prostřednictvím zlepšení komunikace profesionálních poskytovatelů služeb a neformálních pečujících
•    předávání informací, edukace pečujících osob, umožnění pečujícím zůstat díky principu sdílené péče v zaměstnání
5)    zvýšení technologické gramotnosti managementu služeb, sociálních pracovníků a pracovníků v sociálních službách (v přímé péči)
•    vzdělávání v rámci povinného dalšího vzdělávání pracovníků poskytovatelů služeb
•    pořízení a využívání moderních komunikačních technologií
6)    získání relevantních a především aktuálních statistických dat o sociálních službách, jedná se především o informace o:
•    výstupech/výsledcích práce,
•    uživatelích služby (např. věk, zdravotní stav, hospitalizace, rodinné zázemí..),
•    úkonech služby (např. základní činnost x fakultativní služby, vývoj poptávky po úkonech..),
•    pracovnících a jejich vzdělání (kapacita, odbornost, CŽV..),
•    financování služby (nákladovost služby, zdroje financování..), atd..
7)    rozvoj tísňové péče ve všech regionech – v propojení se všemi ostatními službami

Kateřina Dušková
Koordinátorka projektů
Česká asociace pečovatelské služby